Home > Praktisch > FAQ voor bezoekers

FAQ voor bezoekers

 

Informatie over veiligheid, hygiëne en de praktische organisatie vindt u hieronder. Mocht u hierover nog andere vragen hebben, aarzel dan niet contact met ons op te nemen door te mailen naar info@amuz.be of te bellen naar +32 3 202 46 69.

We streven ernaar om onderstaande informatie steeds aan te passen aan de meest recente, geldende veiligheidsmaatregelen.

 

Veiligheid en hygiëne

 

Moet ik een Covid Safe Ticket kunnen voorleggen?

Voor publieke evenementen stelt de federale regering het gebruik in van het Covid Safe Ticket (CST) voor evenementen vanaf 50 personen binnen. Maar ook bij een lager aantal personen kan de organisator beslissen om een CST te vragen. Of u een CST moet kunnen voorleggen is afhankelijk van de organisator van uw evenement. Kijk voor de geldende veiligheidsmaatregelen op de desbetreffende concertpagina of neem contact op met de organisator van uw evenement.

Wat zijn de voorwaarden voor een Covid Safe Ticket?

  • U bent in het bezit van een vaccinatiecertificaat; u bent minstens twee weken volledig gevaccineerd.
  • U heeft een herstelcertificaat van minder dan 6 maanden.
  • U heeft een PCR-test laten afnemen met een negatief resultaat; geldig op de dag van de test plus twee dagen.
  • U heeft een snelle antigeentest laten afnemen door medisch geschoold personeel, met een negatief resultaat; geldig op de dag van de test plus één dag.


Hoe krijg ik een Covid Safe Ticket?

U kan uw CST verkrijgen via de CovidSafeBE-app, gratis te downloaden op uw smartphone. Nederlandse bezoekers downloaden de CoronaCheck-app. Niet-Belgische bezoekers moeten het Europese Digitale Groene Certificaat kunnen voorleggen.
Als u geen smartphone hebt, kan u de QR-codes ook online via uw computer opvragen via Mijn Burgerprofiel. Daarna kan u ze afprinten. U kunt de QR-codes ook via de post bestellen door te bellen naar het nummer 078 78 78 50 (vanuit Vlaanderen) of naar 02 214 19 19 (vanuit Brussel).

Moet ik een mondmasker dragen?

Het dragen van een mondmasker is opnieuw verplicht tijdens uw volledige bezoek aan AMUZ, dus ook wanneer u in de concertzaal zit. Enkel wanneer u neerzit in de foyer om iets te drinken mag het uit. Kinderen jonger dan 6 jaar kunnen AMUZ zonder mondmasker betreden.

Is er mogelijkheid om de handen te ontsmetten?

Wij voorzien handgel aan de ingang van het gebouw, waar u wordt verzocht uw handen te ontsmetten.

Kan ik gebruikmaken van de toiletten?

Ja, dat kan.

Hoeveel afstand wordt er gehouden in de zaal?

Er zijn geen afstandsregels meer, we maken gebruik van de maximale zaalcapaciteit.

Kan ik iets drinken in de foyer voor of na het concert?

Voor en na het concert kan u iets te drinken in de foyer. U mag met maximaal 6 personen aan tafel zitten. Een huishouden mag een tafel delen, ongeacht de grootte van dat huishouden.

Hiertoe dient u wel vooraf een tafeltje te reserveren, en bij voorkeur uw bestelling vooraf online door te geven en te betalen. Meer informatie hierover ontvangt u in de servicemail die u voorafgaand aan elk concert ontvangt.

Is er toevoer van verse lucht?

AMUZ beschikt over een permanente ventilatie met 100% verse lucht in alle publieke ruimten.

Mag ik het concert bijwonen als ik verkouden ben?

Wij verzoeken u om niet naar het concert te komen als u zelf of iemand van uw gezin gezondheidsklachten (hoesten, verkoudheid, koorts of benauwdheidsklachten) heeft.

Aankoop van tickets

 

Hoe kan ik tickets reserveren?

De ticketverkoop verloopt online. U kan tickets kopen via de bestelknop op elke concertpagina. Deze bestelknop wordt pas zichtbaar wanneer de verkoop start. Een handleiding bij het bestellen van uw tickets vindt u hier.

Kan ik zelf plaatsen kiezen?

Er gelden geen afstandsregels meer. U kan zelf plaatsen kiezen. Het ticketingsysteem stelt automatisch plaatsen voor, maar u kan die steeds wijzigen naar vrij te kiezen plaatsen.

Hoe verloopt de betaling?

Betalen kan enkel online op het moment dat u uw bestelling plaatst. Dit kan via kredietkaart (Mastercard of VISA), via bancontact of via de KBC- of Belfius-betaalknop. Als u over geen enkele van deze betaalmogelijkheden beschikt, gelieve dan telefonisch contact met ons op te nemen: +32 3 202 46 69 op weekdagen tussen 9 en 17 uur.

Als u met een cadeaukaart of tegoedbon wil betalen, dan wordt u gevraagd om het nummer en de pincode van de bon in te geven. U vindt deze informatie in uw klantenportaal. Het bedrag van uw cadeaukaart(en) kan u indien u dat wenst verdelen over meerdere aankopen. Cadeaukaarten staan niet op naam, dus u kan ze ook aan een andere bezoeker schenken.

Kan ik nog een kaartje kopen aan de kassa?

Enkel als er op dat moment nog kaartjes beschikbaar zijn, kan u een kaartje kopen aan de kassa.

Wat als een concert waarvoor ik een ticket kocht alsnog wordt geannuleerd?

De organisator van het concert zal u hierover contacteren en een regeling voorstellen.

Kan ik aan de balie terecht met vragen over mijn ticket?

De ticketbalie is een uur voor aanvang van elk concert geopend. Gelieve vragen over uw ticket zoveel mogelijk op voorhand te stellen via e-mail (tickets@amuz.be) of telefoon (+32 3 202 46 69 – op dinsdag, donderdag of vrijdag).