Home > Praktisch > FAQ voor bezoekers

FAQ voor bezoekers

 

Wellicht hebt u in deze bijzondere tijd vragen bij uw bezoek aan AMUZ. We doen ons best om u zo goed mogelijk te informeren. Informatie over veiligheid, hygiëne en de praktische organisatie vindt u hieronder. Mocht u hierover nog andere vragen hebben, aarzel dan niet contact met ons op te nemen door te mailen naar info@amuz.be of te bellen naar 03 292 36 80.

We streven ernaar om onderstaande informatie steeds aan te passen aan de meest recente, geldende veiligheidsmaatregelen.

 

Veiligheid en hygiëne

 

Moet ik een mondmasker dragen?

Voorlopig is het nog verplicht om een mondmasker te dragen bij een evenement dat binnen doorgaat, en dit gedurende de volledige duur van uw concertbezoek. We rekenen hierbij op uw verantwoordelijkheidszin. Wie een mondmasker weigert te dragen, kan de toegang ontzegd worden.

Is er mogelijkheid om de handen te ontsmetten?

Wij voorzien handgel aan de ingang van het gebouw, waar u wordt verzocht uw handen te ontsmetten.

Kan ik gebruikmaken van de vestiaire?

Voorlopig kan de vestiaire niet worden gebruikt, omdat we een aangepast circulatieplan voorzien, gebaseerd op eenrichtingsverkeer. Gelieve uw jas, paraplu enzovoort dus mee te nemen in de concertzaal. Het is eveneens niet mogelijk om gebruik te maken van de lockers.

Kan ik gebruikmaken van de toiletten?

We vragen u om het gebruik van de toiletten zoveel mogelijk te beperken. Wil u toch van het toilet gebruikmaken, dan kan u dat doen vooraleer u de zaal betreedt (en niet vroeger dan het tijdslot voor het betreden van het gebouw zoals vermeld op uw ticket).

Hoeveel afstand wordt er gehouden in de zaal?

Tijdens ons zomerfestival zullen er nog afstandsregels gelden. Er wordt steeds één stoel vrijgehouden tussen concertbezoekers die hun tickets via een afzonderlijke bestelling aankochten. De rijen staan ook iets verder uit elkaar dan u gewend bent in AMUZ.

Hoeveel concertbezoekers worden er per concert toegelaten?
Er worden maximaal 200 concertbezoekers per concert toegelaten.

Kan ik iets drinken in de foyer voor of na het concert?

Als de geldende maatregelen het toelaten dan zal het mogelijk zijn om na afloop van het concert iets te drinken in de foyer. Hiertoe dient u wel vooraf een tafeltje te reserveren, en bij voorkeur uw bestelling vooraf online door te geven en te betalen. Meer informatie hierover ontvangt u in de servicemail die u voorafgaand aan elk concert ontvangt.

Is er toevoer van verse lucht?

AMUZ beschikt over een permanente ventilatie met 100% verse lucht in alle publieke ruimten.

Mag ik het concert bijwonen als ik verkouden ben?

Wij verzoeken u om niet naar het concert te komen als u zelf of iemand van uw gezin gezondheidsklachten (hoesten, verkoudheid, koorts of benauwdheidsklachten) heeft. Als u uiterlijk twee uur voor aanvang van het concert een e-mail stuurt naar tickets@amuz.be om uw ticket(s) te annuleren, dan krijgt u een tegoedbon die u kan gebruiken om op een later tijdstip een ander concert bij te wonen. Als u aanwezig bent met ziektesymptomen en uw gezondheid naar inschatting van onze medewerkers een risico oplevert, dan behouden we ons het recht toe u de toegang tot de concertzaal te ontzeggen. U krijgt dan geen tegoedbon aangeboden.

 

Praktische organisatie

 

Hoe verloopt de publieksstroom?

We gebruiken een aangepast circulatieplan, gebaseerd op eenrichtingsverkeer. U komt binnen langs de publieksingang, Kammenstraat 81, en verlaat na het evenement de zaal via de kerkpoort achteraan of zijdeur van de kerk. Via signalisatie wordt aangegeven op welke plaats u op veilige afstand van elkaar kan wachten tot u de concertzaal kan betreden.

Kan ik mijn zitplaats zelf kiezen?

Het is verplicht om de tickets voor uw concertbezoek vooraf te reserveren. Bij de reservatie wordt u een zitplaats toegekend. Voorlopig is het niet mogelijk uw zitplaats vrij te kiezen. Het ticketsysteem stelt de best beschikbare plaatsen voor. Tussen elke bestelling wordt steeds een vrije stoel gelaten.

Met hoeveel personen mag je naast elkaar zitten?

U kan maximaal met vier personen naast elkaar zitten en dit steeds op voorwaarde dat de tickets gelijktijdig werden aangekocht in eenzelfde bestelling.

Ik heb een beperking, kan ik assistentie krijgen?

Bezoekers met een beperking zijn zeer welkom in AMUZ. We kunnen helaas enkel vanop afstand assistentie bieden. Mocht u meer hulp nodig hebben, dan vragen we u om samen met een begeleider naar het concert te komen. Meer informatie over de toegankelijkheid van onze concertlocatie vindt u hier.

Hoe wordt de veiligheid op het podium gegarandeerd?

Voor musiceren en podiumkunsten zijn specifieke veiligheidsmaatregelen van toepassing. Op en rondom het podium worden deze maatregelen nauwgezet opgevolgd. Muzikanten treden op op veilige afstand van elkaar en van het publiek.

 

Aankoop van tickets

 

Hoe kan ik tickets reserveren?

De ticketverkoop verloopt uitsluitend online. Een handleiding bij het bestellen van uw tickets vindt u hier. Mocht u geen toegang hebben tot internet of hinder ondervinden bij het aankopen van uw tickets, dan bieden wij u graag telefonische ondersteuning: 03 292 36 80 op weekdagen tussen 9 en 17 uur.

Hoeveel tickets kan ik kopen voor een concert?

U kan in één bestelling maximaal vier tickets per concert kopen. De personen waarvoor u tickets koopt in één bestelling, nemen naast elkaar plaats in de zaal. Er wordt een vrije stoel gelaten tussen uw bestelling en die van van iemand anders, maar niet binnen uw bestelling. Zit u liever niet (vlak) naast elkaar? Laat uw vrienden dan tickets kopen in een afzonderlijke bestelling.

Hoe verloopt de betaling?

Betalen kan enkel online op het moment dat u uw bestelling plaatst. Dit kan via kredietkaart (Mastercard of VISA), via bancontact of via de KBC- of Belfius-betaalknop. Als u over geen enkele van deze betaalmogelijkheden beschikt, gelieve dan telefonisch contact met ons op te nemen: 03 292 36 80 op weekdagen tussen 9 en 17 uur.

Als u met een cadeaukaart of tegoedbon wil betalen, dan wordt u gevraagd om het nummer en de pincode van de bon in te geven. U vindt deze informatie in uw klantenportaal. Het bedrag van uw cadeaukaart(en) kan u indien u dat wenst verdelen over meerdere aankopen. Cadeaukaarten staan niet op naam, dus u kan ze ook aan een andere bezoeker schenken.

Hoelang worden mijn contactgegevens bewaard en waarvoor worden ze gebruikt?

Uw persoonlijke gegevens worden enkel gebruikt voor het verstrekken van informatie aangaande het concert waarvoor u een ticket kocht of in het kader van contactonderzoek, en worden slechts gedurende 14 dagen na het concert bewaard, tenzij u ermee instemt om in ons klantenbestand opgenomen te worden.

Kan ik nog een kaartje kopen aan de kassa?

Enkel als er op dat moment nog kaartjes beschikbaar zijn, kan u een kaartje kopen aan de kassa.

Wordt er gewerkt met een wachtlijst?

Als u een ticket reserveert voor een concert waarvoor geen tickets meer beschikbaar zijn, dan kan ik zich aanmelden op een wachtlijst. Mocht een andere klant een ticket annuleren of mochten er bijkomende plaatsen ter beschikking kunnen worden gesteld (bijvoorbeeld naar aanleiding van een versoepeling van de veiligheidsmaatregelen), dan brengen we u daarvan op de hoogte en kan u het concert alsnog bijwonen.

Wat als een concert waarvoor ik een ticket kocht alsnog wordt geannuleerd?

De organisator van het concert zal u hierover contacteren en een regeling voorstellen.

Kan ik aan de balie terecht met vragen over mijn ticket?

De balie blijft voorlopig gesloten. Gelieve vragen over uw ticket zoveel mogelijk vooraf te stellen via telefoon (03 292 36 80) of e-mail (tickets@amuz.be). Op het moment van uw concertbezoek kan een onthaalmedewerker u te woord staan, mocht u toch nog een vraag hebben.