Home > Praktisch > FAQ voor organisatoren

FAQ voor organisatoren

 

Wat zijn de prijzen voor het gebruik van de ruimten in AMUZ?

Als u geïnteresseerd bent om een van onze ruimten te huren, maken wij met plezier een offerte op maat voor u op. Een offerte wordt opgesteld op basis van de specifieke wensen van de klant. Het is daarom niet wenselijk om een lijst met standaardprijzen te voorzien. Neem gerust vrijblijvend contact op voor meer informatie. Dat kan via zaalhuur@amuz.be of telefonisch op het nummer +32 3 292 36 84.

Welke technische voorzieningen zijn inbegrepen in de zaalhuurprijs en welke niet?

Wanneer u een van onze zalen huurt, is er een pakket van acht uur technische ondersteuning inbegrepen. We zorgen voor basisbelichting en -geluidsversterking, en een technisch medewerker is stand-by tijdens uw evenement. Onze technicus zorgt ervoor dat het nodige materiaal aanwezig is en dat het naar behoren functioneert. Wil u dat hij ook inhoudelijke of vormtechnische beslissingen neemt inzake uw evenement, dan kan dat vooraf worden besproken. Houd hierbij rekening met eventuele extra kosten.

Als u onze zaal huurt, is het gebruik van de aanwezige technische voorzieningen (zoals spreekgestoelte, microfoons, beamer, projectiescherm …) inbegrepen en zal er aangepaste belichting worden voorzien. Alles wat echter te rangschikken valt onder opsmuk en extra sfeerbelichting, moet ruim op voorhand worden besproken. Ook hieraan kunnen extra kosten verbonden zijn.

Kan ik in AMUZ een privéfeest organiseren?

Het is mogelijk de grote zaal van AMUZ af te huren voor een zittende plechtigheid, zoals een huwelijk of begrafenis. De kleinere ruimten (zoals de foyer) kunnen afgehuurd worden voor een lunch, receptie of diner. Dansfeesten en dj’s worden in AMUZ nooit toegelaten.

Zijn dansfeesten of dj’s toegelaten in AMUZ?

Omwille van de historische waarde van het gebouw, zijn de zalen van AMUZ jammer genoeg niet geschikt voor het organiseren van dansfeesten en zijn ook dj’s niet toegestaan. Als u geïnteresseerd bent om onze ruimten af te huren voor een lunch, receptie of diner, waarbij u uw gasten graag laat genieten van muziek, is het mogelijk een akoestisch of semi-akoestisch ensemble in te huren, of gebruik te maken van onze eigen muziekinstallatie voor achtergrondmuziek. De geluidsnorm die we willen hanteren is navenant: 85 dB.

Kan ik de catering tijdens mijn evenement laten organiseren door een eigen cateraar?

AMUZ werkt samen met een aantal externe cateraars die vertrouwd zijn met de locatie en die de catering van uw evenement gegarandeerd op een kwaliteitsvolle manier zullen organiseren. Het wordt ten zeerste aangeraden om een van deze cateraars uit te kiezen, maar indien gewenst, is het ook mogelijk een eigen cateraar te voorzien. U betaalt dan een supplement op de zaalhuurprijs. Voor meer informatie over onze vaste cateraars kan u steeds contact opnemen via zaalhuur@amuz.be of op het nummer +32 3 292 36 84.

Welke parkeermogelijkheden zijn er in de buurt van AMUZ?

AMUZ beschikt jammer genoeg niet over een privéparking, maar u vindt verschillende ondergrondse parkings op zeer korte wandelafstand van onze zaal. Voor meer info kan u de detailpagina bereikbaarheid raadplegen.

Is AMUZ gemakkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer?

Omwille van de locatie in het centrum van Antwerpen, is AMUZ zeer gemakkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer. Voor meer informatie, kan u de detailpagina bereikbaarheid raadplegen.

Tot hoe laat kan AMUZ worden afgehuurd?

De zalen van AMUZ kunnen tot middernacht worden gehuurd. Als er nog extra uren na middernacht worden ingevuld voor afbraak door de technici of door de cateraar, worden die gefactureerd tegen het op voorhand gecommuniceerde tarief.

Is de temperatuur in de kerk van AMUZ regelbaar?

De temperatuur in de grote zaal (kerk) van AMUZ is niet regelbaar. Met het oog op de optimale conservatie van de gerestaureerde schilderijen, het houtsnijwerk e.d. worden de temperatuur en de vochtigheidsgraad in AMUZ het jaar rond constant gehouden op respectievelijk 21°C en 55 %. Het is niet toegestaan en zelfs niet mogelijk om dit aan te passen.

Is er wifi beschikbaar in de zalen van AMUZ?

AMUZ beschikt over een basis-wifi-netwerk in alle zalen. Als u ervan uitgaat dat er tijdens uw evenement intensief gebruik zal moeten worden gemaakt van wifi, moet er een externe partner worden ingeschakeld. Gelieve hierover tijdig met ons de nodige afspraken te maken.

Zijn er plannen van de verschillende zalen beschikbaar?

Voor een standaardopstelling van onze concertzaal: zie zaalplan-standaard

Is het mogelijk om ons evenement op de website van inAMUZ te publiceren?

Als u een concert of andere culturele activiteit bij ons organiseert die publiekelijk toegankelijk is, dan nemen wij dit evenement graag op in onze onlinekalender. Gelieve ons voor dit doel twee foto’s (liefst in kleur) in hoge resolutie te bezorgen, waarvan één horizontaal gekadreerde foto, evenals een korte omschrijving van de activiteit. Indien van toepassing ook de concertprogrammatie en de uitvoerders.

Kan de ticketverkoop voor onze voorstelling via AMUZ verlopen?

AMUZ kan de ticketverkoop voor uw voorstelling organiseren. Voor meer informatie kan u terecht op de pagina ticketservice.

Is het mogelijk de grote zaal te verduisteren?

Dankzij de akoestische panelen die geplaatst zijn voor alle glasramen in de kerk, is het mogelijk de zaal volledig te verduisteren. Buiten een verduisterende functie hebben de panelen ook een effect op de nagalmtijd van de ruimte. Zowel instrumentale als vocale muziek kan op die manier in de beste omstandigheden worden uitgevoerd.

Nog meer vragen?